Darrera entrada



Darrera entrada

Reflexió final:
L'assignatura de Cos i veu, m'ha semblat una assignatura molt interessant i molt necessària per a la nostra futura professió. Considero que ha estat una matèria totalment diferent quant a metodologia a les altres i ha estat molt útil i eficient. Les classes han estat molt motivadores, i personalment, m'han servit per aprendre moltes coses noves i per ampliar molts dels meus coneixements. Considero que a l'hora de dedicar-nos a ser mestres, la nostra eina de treball principalment, serà la nostra veu, i és per aquest motiu que cal tenir cura i fer un bon ús d'aquesta.
Image result for Antes de empezar a hablar, procura que en tu rostro pueda leerse lo que vas a decirEn aquesta part de l'assignatura d'estratègies discursives, he après molts recursos que puc tenir en compte a l'hora de fer un discurs, des de saber com fer una bona projecció de la meva veu fins a tenir una bona educació corporal davant d'un públic. També, m'agradaria dir que la manera com s'han enfocat els continguts donats a classe m'ha semblat molt creativa, i per aquest motiu, he prestat la màxima atenció a totes les sessions i he intentat treure'n el màxim profit. Tanmateix, voldria dir que a la vegada m'ha servit per reflexionar i per ser conscient de moltes coses que abans de cursar aquesta matèria, no em parava a pensar o bé, no era del tot conscient.

Per últim, cal dir que aquesta assignatura també m'ha ajudat a perdre la vergonya i a enfrontar-me a alguna de les meves pors a l'hora d'exposar-me a un públic. Per concloure, m'agradaria dir que estic molt satisfeta d'haver realitzat aquesta assignatura i que la tornaria a repetir pel meu creixement i pel meu propi aprenentatge.

"Frase de la setmana"
"Antes de empezar a hablar, procura que en tu rostro pueda leerse lo que vas a decir" -Marco Aurelio

He triat aquesta cita de Marco Aurelio, ja que he trobat una certa relació amb el que hem treballat a l'assignatura de Cos i Veu pel que fa a el llenguatge corporal. A l'hora de parlar davant d'un públic, el llenguatge corporal té molta importància i diu molt de nosaltres. La manera com es mostra un orador a l'hora de parlar, ens mostra com es troba i moltes característiques d'aquests. Així doncs, a l'hora d'enfrontar-nos a un públic, hem de ser totalment conscients d'on mirem, la velocitat a la qual caminem, els nostres gestos, l'ocupació que fem de l'espai... 
Image result for expresion facialPel que fa a la frase, ens parla de l'expressió que mostrem a la nostra cara a l'hora d'exposar. Hem de saber de què parlarem i mostrar una expressió facial que s'adeqüi al nostre discurs. És a dir, en funció de la situació comunicativa i del contingut del nostre discurs, hem de saber quina ha de ser la nostra presència i la nostra comunicació facial. No és el mateix arribar a una aula a renyar a uns alumnes per alguna gamberrada que han realitzat que entrar a una aula a explicar el temari curricular corresponent o bé entrar a una aula a donar una bona notícia als alumnes. Dit d'una altra manera, la nostra expressió facial ens ha d'acompanyar al nostre discurs i adequar-se a la situació del moment. No tot el que volem dir ho comuniquem amb paraules, comuniquem mitjançant molts altres factors complementaris.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

5a sessió cos i veu