6a sessió cos i veu

19/02/2020

Què hem fet?
En primer lloc, hem entrat a la sala d'un en un i hem dit una frase utilitzant un recurs dels que hem treballat a les sessions anteriors. Anàvem entrant a mesura que la professora ho indicava i després de dir la nostra frase, la professora ens feia alguna altra pregunta per veure si seguíem utilitzant el recurs que havíem triat en un principi o no preníem consciència d'aquest.
Després, hem comentat el vídeo que havíem de visualitzar de Marina Abramović e Ulay, on hem parlat de tot el que es pot comunicar sense la necessitat d'haver de parlar. En aquest vídeo, pràcticament es pot sobreentendre el que es transmeten un personatge a l'altre sense obrir la boca, basant-nos tan sols en les mirades i els gestos.
A continuació hem parlat dels factors de la veu que fan que et comuniquis de diferents maneres. Alguns d'aquests eren la velocitat, el ritme, la intensitat... 

Image result for marina abramovic and ulayA més a més, hem hagut de dir la següent frase: "Un rus que és ros te un ris i està al ras sense fer res" fent èmfasi a les diferents parts d'aquesta frase amb la finalitat d'enfocar la frase de diverses maneres i fer que el missatge "important" d'aquesta es trobés en diferents posicions.

Per últim, ens hem dividit en diversos grups i l'objectiu de l'activitat era explicar una història, anècdota o situació senzilla als companys en un idioma inventat i sense exedir-se de gesticulacions. Finalment alguns companys ho han presentat davant la classe i hem posat en comú les nostres interpretacions.


Què he après?
He après a posar en pràctica el recurs de la pantalla, com si hagués de projectar la meva veu sobre una pantalla que porto dalt del cap. També he après com mitjançant diferents entonacions pot canviar totalment el sentit i la intencionalitat de la frase. També a identificar la important comunicació que es pot dur a terme sense la necessitat de parlar, solament amb les mirades, els moviments...
A més a més, he identificat els factors que determinen que la veu sigui d'una manera o d'una altra i el missatge que transmet aquesta.
Per últim, he sigut capaç d'explicar una anècdota als meus companys en un idioma inventat, sense necessitat de cap paraula que fos comprensible, simplement amb el to i la intensitat.

Reflexions
Les reflexions que faig d'aquesta classe són bàsicament el fet de la capacitat de comunicació que tenim sense la necessitat de parlar i de la nostra veu i també els diferents trets característics que fan que la nostra veu s'interpreti d'una manera o d'un altre i conseqüentment que transmetem un missatge o un altre al nostre públic.


Image result for proyectar la voz

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

5a sessió cos i veu